ja mikä ihmeellisintä, äitini ymmärtää minua. en olisi ikinä uskonut!... minulla on aina ollut todella huono suhde äitiini. tai siltä minusta on tuntunut. välillä olen jopa inhonnut häntä. tälle suhteelle etäisyys teki näköjään todella hyvää ja nyt pystyn puhumaan hänelle. esimerkiksi kerroin hänelle olevani sairaslomalla ahdistuksen vuoksi; vielä vuosi sitten en varmasti olisi paljastanut äidille mitään näin henkilökohtaista. mutta hän ymmärsi heti että työ aiheuttaa minulle tämän tuskaisuuden ja puhui rohkaisevasti siitä, että voin hyvin yrittää jotain muuta. hän myös kertoi minulle että voin aina muuttaa takaisin jos jään työttömäksi ja voin yrittää uudelleen sieltä kädin. kotona olisi perhe tukemassa eikä tarvitsisi murehtia esim. vuokranmaksua...

tämä on ihmeellistä. voiko olla että äitini ymmärtää minua?